The tide breaks, I watch the stars fade. Gather yourself back home, I guess it's better than being alone..

Godmorgon. I torsdags var klassen och jag i stockholm. Vi tittade på Lars Wallins utställning på Prins Eugenes slott, och sen Chanel-utställning på fotografiska. Dagen såg ut ungefär såhär..

07.00 gick båten..

Ungefär vid tiotiden var vi framme i nynäshamn. Mathilde var med en bit på resan och medans vi väntade på att få våra sl-kort påfyllda köpte hon korv.

Jag hade med mig den finaste väskan jag någonsin sett..

Vi tog pendeln till stockholm där vi (äntligen) köpte mat på donken som vi åt på plattan

Mina älskade väska fick vara huvudpersonen på en bild

Vi tog bussen till Waldemarsudde och gick in på Prins Eugenes där underbara utställningen Lars Wallin Fashion Stories ägde rum.

Självklart fick man inte ta bilder inne på utställningen, och jag blev jagad av en sur tant, men, jag gjorde som min lärare sa: Ta kort tills dom slänger ut dig!

Jag blev förälskad i den här som jag för övrigt tittade på i tjugo minuter..

Jag blev så kär i utställningen så jag köpte Boken och ett skissblock.
Sen gick jag och olivia och fotade den vackra utsikten..



Sen skulle vi åka djurgårdsbåten till fotografiska. Då gick vi förbi Gröna Lund<3
Jag ock olivia tog kort på varandra..

väl framme på fotografiska (efter en måttlig promenad) var det ingen som ville ställa upp på bild, så det blev picture on picture i entrén...

..men till sist ställde andrea upp...


Efter att vi strosat runt på alla utställningar där (Chanel- jag dör vilka fina broderier!) åkte jag och andrea tillbaka till centralen där vi satt på golvet vid ringen i 45 minuter och läste Elle medans vi väntade på samling.
Därefter bar det av till nynäs, vi lyssnade på musik/sov/åt godis hela vägen.
När vi kom till terminalen var alla hungriga och lite griniga..
Utom Hanna som tydligen hade väldigt roligt..

När vi slagit oss ner på vår plats tog jag och Olivia den traditionella bilden..

..sen somnade jag.

men sen vaknade och då tyckte jag att det var dags att visa världen vad jag har gjort :)
Jag var hemma kvart i kvart i ett och då dök jag rakt ner i säng!

Fler bilder från den resan får ni en annan gång..Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Susssss

Gud vad roligt att du har en blogg igen!! :D

2011-08-29 @ 03:25:12
URL: http://enelliott.
Postat av: J. -18 och mamma till Julius

Du är så söt gumman! Har aldrig sett dina skapelser, du får ta och visa mig dem!!!

2011-09-05 @ 21:34:33
URL: http://alwaysthai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback