Gravity is working against me

denna dag skulle vi vara lediga. men jag tog mig ut i kylan och vandrade den lilla biten till skolan där jag sydde en halv brudklänning. jag måste säga att jag är lite stolt över mig själv, nu är det överdelen kvar. det innebär 500000 timmar av pärlbroderi och drapering.
när jag kände mig klar gick jag hem till mormor och morfar och stickade en halv röd strumpa.
Imorgon då? Förmiddagen kommer jag tillbringa i Photoshop och eftermiddagen i ett hav av tyll. 30 meter närmare bestämt...Dags att sätta igång med tylltossar!
Jag känner mig så himlans kreativ.

Men goda nyheter, på måndag bär det av till fastlandet. Båtbiljett är bokad till oskarshamn, mer än så vet jag egentligen inte. min bror skulle ta med mig till linköping, men plötsligt verkar allt väldigt luddigt och mystiskt. It's a surprise and i'm intriqued by it's mystery!

OCH OCH OCH jag måste berätta för er alla om stav-tanterna!
jo, såhär är det: Varje morgon när jag går till skolan stöter jag på ett gäng tanter utanför skolan. Dessa tanter är ute och går med stavar, men stannar alltid på rökpaus utanför matsalen. Dom ser ut att ha varit riktiga cougars en gång i tiden och jag tror att dom är coolast på hemmet. Dom ser ut som riktiga gangstas alltså där dom står och lutar sig mot väggen med en milt överlägsen blick och så blåser dom ut rök lite lagom nonchalant.
Men! I måndags kom en av tanterna fram till mig och jag måste erkänna att på nära håll såg hon ut som en söt liten farmor som bara vill kramas hela tiden.
Hon sa något, men jag hörde inte vad eftersom jag hade mina lurar i. Så jag drog ur ena proppen och sa: Ursäkta? Med en ödmjuk min, inte drygt. Hon upprepade vad hon sa och hon sa: Jag måste säga att du har verkligen en jättefin mössa. Jag ser dig varje dag och jag tänker alltid: Åh vilken fin mössa. Jag var bara tvungen att säga det..Har du gjort den själv?
Det ledde till ett litet samtal om min röda mössa.

Och idag hände det igen, men ändå inte!
Gänget hängde på samma ställe som alla andra dagar. Men idag kom både tanten från i måndags, Och en annan tant framspringande till mig. Hon sa igen att jag hade en helt otroligt fin mössa. Men nu var tanterna två och det var bara för mig att ta av mig mössan så dom kunde:
1. se hur den är gjord
2. bedömma garn
3. räkna antal maskor i omkrets

Jag har en kort misstanke om vad dessa tanter kommer göra när dom kommer hem. Det skulle vara så roligt om jag stöter på tantgänget imorgon och alla 5 har varsinn röd mössa! And I would be one of them.......ahhhhh....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback