jag går fram och tillbaka med ett glas vin i ena handen, chips i andra och dansar lite smått med Mr baker.

hejhej. nu har jag varit himlans osocial, jag vet. det har varit en jobbig vecka, mycket att göra.
vi kan skriva en lista, vi börjar med det jobbiga och avslutar med det bra, för det är det braiga man ska toppa allting med. typ.

dåligt: Jag blev tvungen att börja om med mönstret till brudklänningen och projektklänningen för jag gjort fel. fast på sättet jag gjort hade jag gjort rätt, men jag skulle ha gjort på ett annat sätt.

okej det var det enda jobbiga, men i stunden var det lixom...ja...vad ska man säga? jag hatar mönsterkonstruktion och det här var fjärde gången jag blev tvungen att fiffla på mönstret med brudklänningen. det finns en gräns på hur länge man kan bita ihop..det är så hopplöst bara. men som andrea sa: det hade blivit fult om jag inte gjort om, men nu har jag gjort om och då kommer det bli jättefint!
och annica påminner mig ständigt om att jag åtminstonne aldrig kommer göra om samma misstag igen. och det är ju bra. det gäller att tänka positivt.

men nu tar vi det braiga!

1. jag överlevde nationella. hur bra är inte det lixom? jag skrev i 4,5 timme. om det blev bra vet jag inte men andrea lättade upp stämmningen och då blev jag glad och fick lite flyt lixom.

2. jag har äntligen köpt min påse med chips! gissa hur fort jag åt upp den.....

3. jag blev klar med mönstret till brudklänningen och projektklänningen igår. 

4. jag sydde en jättefin kavaj i onsdags. bild på det kommer väl eventuellt.

5. Jag har äntligen rensat ut allt i min garderob som ska sys om.

6. jag har köpt en jättefin lång svart klänning (finklänning) för 50kr på tradera.

7. JAG HAR FÅTT PRAKTIK! jag vet det är helt fantastiskt!! på mq blir det. det kommer bli fab.

8. Om tre veckor ska jag och min bror åka till fastlandet på en mini-roadtrip-sitta på café och lyssna på mysiga band-resa och träffa folk. mitt i veckan oxå. det är sååå ute att göra sånt på helgerna hihi :)


8 bra saker mot en negativ! jag håller en likgilig min mot att jag igår beställde tyg till min projekt-klänning. strax över 2700 går kalaset på. men ska de va så ska det och jag kommer inte misslyckas! jag tror på mig själv på det här!

God natt

These arms of mine -Otis Redding


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback