när tiden är rätt ska jag plocka upp dig och ta dig långt härifrån

hejhej. I return to the blog. I know you miss me when i'm gone. jag har varit på äventyr och annat. fast egentligen inget annat för jag har legat nerbäddad i soffan med ett oändligt antal påsar chips. ska vi räkna?
En förra onsdagkvällen. en halv på torsdagen. massvis med chips (inte påsar) på fredagen när jag och mina Peeps samlades och tittade på postkodmiljonären och Jersy Shore. Det var en väldigt meningsfull kväll tycker jag :)
På lördagen åkte jag till min syster. vi åt andra onyttigheter. och på söndagen åt jag faktiskt en hel påse chips och en avokado till frukost. jag gillar min diet må jag säga, och jag känner att alla runtomkring är superduper intresserade av den:)
Hur som haver, jag kom hem sent på söndagnatten med båten. klockan 01.00 värmde jag på massvis med mat som jag åt innan jag sov en stund, sen begav jag mig till skolan. och så är mitt liv.
INATT SOV JAG EN HEL NATT!!! Hur ofta händer det?  jag tillochmed sov i två och en halv timme när jag kommit hem från skolan. 
Men jag är ännu förkyld och äter alldeles för mycket ipren och läskiga halstabletter. men jag är glad ändå.

Men nu ska ni får höra. Idag beställde jag:
50 meter tyll (ja det ska faktiskt stå 50, den där nollan har Inte hamnat där av misstag.)
3 blixtlås
2 meter satin
osynlig sytråd

och jag håller utkik efter en fin cremefärgad brudsatin. Planerna till min kollektion har satts i rullning!

Jag ska erkänna en sak dock. jag skäms lite över att jag skriver så tråkigt och ointressant. förut (för länge sen nu) brukade jag vara poetisk för mig själv och..ja jag vet inte..men så är det. jag skriver bara om någon där ute ibland undrar var jag är och hur jag mår.
nu är jag hemma på gotland. humöret går upp och ner ibland om jag ska vara rak på sak. idag har jag varit glad ändå.
Och det finns saker jag tycker är roliga. som ibland om man åker buss eller något annat, och så är man lite ingången i sina tankar. allt det jobbiga catchar upp en om man säger så. men så tänker man på en vän man har som gör en glad utan att göra något speciellt. som bara säger rätt saker när man behöver höra just det. Och så tänker man: om jag skulle träffa den personen nu skulle jag bli jätteglad.
Och just som man åker den där bussen och tänker precis just så går den personen förbi strax utanför. och du ser den vännen och blir jätteglad inombords. och så är du jätteglad över att sitta o spana på den personen utan att hon/han vet om det och det är en spännande hemlighet som bara du har.
sen så är man glad resten av dagen för just det sammanträffandet.
jag tycker om när sånt händer. Som det gjorde i söndags. vad är oddsen att när man åker bil i oskarshamn går en person förbi, som egentligen bor alldeles för långt därifrån?

Det var väl allt jag hade att säga den här gången. nu ska jag sova lite till.
God natt världen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback