åh jag vaknar med den tanken varje dag

Nu har det hänt. Efter all denna tid.
jag har gått och blivit dunderförkyld. i tre veckor har den legat o lurat och idag slog den till. första dagen i skolan efter lovet. sicken otur.........
här har man gått och försökt förhindra detta, med vitaminer och teer fulla med örter i alla dess former som sägs jaga bort sånt här. Jag tittar ner i marken och skakar uppgivet på huvudet i en suck. åh jag kan inte ens stava ordentligt! Hur som haver, jag har tillbringat dagen under täcket med ett paket näsdukar som luktar Vix Mentol. För den där lukten, som innehåller någonting, ska tränga upp i näsan och vips så ska näsans innehåll fly för blotta livet.
Funkar dom? Något kanske...Och när jag pratar låter jag som en 56 årig man som rökt hela sitt liv.
Det är jag och min charm det!
Näst på handlingslistan: Gallieve, strepsils -nu med jordgubbssmak- Bisolvon, Mucoagin och sist men inte minst: ZYX!
okej nej, men reklamerna är för tillfället väldigt inspirerande, allra mest reklamen för Gallieve där det hoppar ner massa brandmän i halsen och lägger ett skyddande lager i halsen så att man kan svälja utan problem.
Det är en ganska pervers reklam inser jag nu. 
Vi stryker gallieve, dom kanske innehåller skumma saker...................
Jag har dock tagit mig till fiollektionen idag, det gick bra trots att jag hade ett ofrivilligt vibrato på händerna. Min lärare tyckte jag var så duktig på det idag! Jag sa: Ehh-heh-heh.....ja du vet...(med en charmant blick och ett fånigt leende) Man vill ju gärna tro att oavsett vilket tillstånd ens immunförsvar är i så ser man ut såhär:


Egentligen ser man ut såhär:

Man anstränger sig verkligen för att se ut som alla andra..

Ikväll har mormor varit här och druckit te med mig och vi har tittat på alla mina symönster fån 60-talet. Det var väldigt mysigt.
OCH OCH OCH! Idag fick jag mitt andra paket med gratis tamponger! Mer om det kan ni läsa hos Andrea.

Aja nu ska jag fortsätta på min halv-liters-kopp med te.
Auf Widerzeen!

PS, nämnde jag att jag sover max 4 timmar per natt nu, så jag har förvandlats till ett vandrande monster som dessutom dricker kaffe i krislägen, trots att det är jätteäckligt?
Sicken gnällspik man kan vara då. Men vet ni vad? Så är det ibland.

XOXO GOSSIP AMANDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback