Tio saker om mig

hej. jag heter amanda då.
jag får lätt ångest över helt onödiga saker. som typ..ett aktuellt exempel: min praktik. tillslut fick jag panik och mailade till massa ställen och nu har jag fått praktik på två ställen. (yeey) nu har jag ångest över vilket jag ska välja.
ibland vill jag vara bohemisk och flyta runt ibland vill jag leva 1934 och ha på mig fina,lätt obekväma, klänningar hela tiden. ofta vill jag vara vanlig. sån är jag.
jag har panik över mitt liv och orkar inte med det. oftast.
mina sämsta egenskaper (för att vi pratade om sånt här i skolan idag)
som sagt, jag får ofta lätt panik över obetydliga petitesser, jag pratar för mycket, jag är lite för knäpp ibland, ofta alldeles för känslosam, det känns alltid som att folk berättar sina bekymmer för mig och så vill jag relatera till egna erfarenheter för att 1 dom ska se att dom inte är ensamma 2 se hur en annan tog sig igenom det. då känns det lätt som att folk tycker att jag bara vill prata om mig själv. men så är det inte. jag jobbar på det där..
jag bryr mig om allt onödigt, typ som vem som designar för Alexander Mcqueen, och allt för lite om viktiga saker, typ som hur ekonomin i grekland dagligen ändras.
jag tänker för mycket på mig själv. inte så att jag inte tänker på andra, inte alls på det sättet, bara att jag reflekterar över mig själv så mycket att jag ser alla petitesser som finnar och ytliga saker. jag skulle kunna lista alla icke-ytliga saker med men då blir jag bara deppig. och ända sen i juli har jag gjort allt för att inte tänka på allt med mig som kan få folk att fly. så sånt nämner vi inte okej? men som sagt, finnar. dom kommer och går. just nu verkar det som att varje finne har funnit sig en bekväm plats och tänker stanna där föralltid. mina naglar kan aldrig få en fin form och jag tänker på det jättemycket och lägger pengar på nagellack och lösnaglar som ändå bara blir fult. jag borde alltså vara mer nöjd med mig själv.

bra saker..
folk tycker att jag är terapeutisk..typ. jag lyssnar, tar till mig, frågar hur folk mår efter väl avvägd tid efter samtalet och försöker uppmuntra dom. jag tycker om att mysa, se film etcetra.
jaa...vad mer ska vi ta då?
jag äger många klänningar..
Det är väl allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback