When you try your best but you don't succeed

god afton.
jag har suttit hela kvällen och tittat på tusen och åter tusen fina klänningar och väskor. jag har hittat dom två finaste klänningarna jag någonsin har sett. handen på hjärtat, jag överdriver inte. Jag vet att jag har sagt så många gånger (och det här lär väl inte vara den sista) men dom klänningarna är helt fantastiska. den ena tänker jag klicka hem så fort jag får pengar igen. tillsammans med en väska. hela vägen från usa. Inte för att jag någonsin kommer hitta ett tillfälle att använda den klänningen, men ni vet ju hur jag är. filmen 27 Dresses är mitt liv.
Och idag blev det bestämt att jag faktiskt älskar brudklänningar mer än något och därför borde satsa på att bli en sån sömmerska. Och när vi gick igenom mina tre skissblock kom vi på att det är 80% brudklänningar.

och så är jag nu klar med kollektionen helt. eller, det som är klart finns bara i mitt huvud, det ska ner på papper också. sen så. det blir helt i vintage-stil. det kommer att gå åt mycket tyll. (tur att det är billigt!)

Alltså, när jag har en egen lägenhet kommer jag ha en klädstång full med klänningar i vardagsrummet. bara för att det är så himlans fint.

Och nu är jag så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. then again, så har det varit hela dagen.
Nämnde jag förresten att jag tycker att klänningar är det bästa som finns?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback