Jag vill vara magisk

och kunna tråckla ihop något helt otroligt bara sådär. För att man är uttråkad en sekund och har lite tyg. Typ att man sitter framför en hög med tyg och en timme senare är det något otroligt. utan att man planerat vad man ska sy.
I'm getting there. Jag känner mig arbetsskadad. Tänker på hur saker ska sys och allt innan jag börjar. Men det är väl bra antar jag. Fast jag älskar hur saker tar form bara sådär.
Hej jag hade en ide sen blev det såhär. Tjoff. Hur mönstret ska vara tar vi under arbetets gång.
Nu är jag mer: Hej jag har en idé. det ska vara så så så så så och så sen ska vi minska mönstret en millimeter i sidan för att det är en helskuren klänning och då ska man minska en millimeter i sidan. och också göra något med ärmhålet minus två millimeter. Tjoff nu kör vi.
Jag hatar mönsterkonstruktion. Förresten blev jag klar med del 1 av mk-provet idag. det blev askalas. men om det blir godkänt vet jag inte för jag fuskade på det enda som var den egentliga utmaningen..

Imorgon är det fieldtrip till Vamlingbo. I min väska har jag en tvåhundragrammare. Det är väl allt man behöver?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback