the thing is

förut var jag all abut smink/hudvård/tända ljus o lägga ansiktsmask. nowadays, har jag inte köpt foundation på fyra år. jag köpte ny mascara för nån vecka sen, men köpte jag någon ny, innovativ, spännande och illuminating mascara med supereffekter som inte ens marsmänniskor kan uppnå? nej, jag köper isadoras orginalmascara. helt okej. jag har min eyeliner också. den hänger med ett tag till.
jag har inte tänt ljus på år och dar (solen har till och med bleknat den fina rosa färgen på dom)
och jag vill väldigt gärna bli liiiite mer about that thing lixom. så, jag köper små spa-paket (för jag har alltid, ALLTID älskat dom) men använder jag dom? nej, jag har fyra spa-kit som jag tycker är för fina för att ens öppna.
jag har inte råd att köpa den enda parfymen jag faktiskt gillar (den parfymen är det enda tinget i the world of beauty som jag verkligen verkligen vill ha) och jag glömmer allt för ofta bort deo. det är inte det att jag luktar illa. det tror jag inte att jag gör. problemet är snarare att deoderanten är min enda källa till någon spännande doft. men inte ens det klarar jag av.

kan man ännu skylla på att det är för mycket i skolan eller jag har bara blivit.....the ordinary woman? Man läser ju i böcker om kvinnor som lever sina liv, utan någon spänning alls, dom är så trötta på att laga mat att dom lägger pastan i en skål o ställer den i micron en stund istället för att koka. Dessa kvinnor har sina jobb och sina män och dom har samma rutiner varje dag, tills man tycker att beiga gördeltrosor med gammal resår är heta och höjden av spänning skulle vara att köpa nya trosor. hipsters i ecobomull från hm kanske. Männen låter sina fiskallingar ligga över hela lägenheten och innan man vet ordet av har man rap-tävlingar efter att man "sänkt nåra lagers", så att säga.
Jag har ingen kille, och därför inga fiskallingar. men, jag är så lat att när jag inte orkar laga mat gör jag inte det. jag häller hellre upp en skål fil än gör någon större ansträngning.  Jag bryr mig inte om hur jag ser ut längre, jag har samma gamla urtvättade trosor som jag haft....jättelänge. vet ni vad det värsta är? när jag sist skulle köpa trosor tänkte jag såhär:
"åh men det finns ju så många sorter. tänk om jag nu för en gångs skull köper trosor och så är dom osköna. vilket nederlag. åh men titta dom har jag och jag gillar dom och det är rea! Jag köper fem stycken!"
det är jag, kvinnan med likadana trosor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback