Du skulle kunna vara så vacker, förlåt.

jag hatar att få hemska besked. idag fick jag ett. okej det är inte definitivt, det var inte av en doktor eller så MEN som ni vet är jag nu under mat-allergi kontroll. Likaså är en nära vän till mig. Och nu ska ni få en historia
den här vännen, Pelle heter han, har exakt samma allergier som jag. Pollen, pälsdjur, you name it, we have it. Vi har alltid ätit samma mediciner och alltid reagerar vi likadant på det mesta.
Nu är det såhär att min kära vän Pelle gjort ett superallergitest i tyskland för att få veta exakt vad han är allergisk mot. Ett sånt test där dom går igenom ALLT. (till skillnad från här där dom bara testar för en sak i taget)
Han fick listan på sina allergier och är nu på diet. 
Och såhär funkar kroppen: Om man har en matallergi som man inte gör något åt, bryter den ner immunförsvaret och gör att man blir allergisk mot massa annat, oftast just pollen och pälsdjur.
Så, nu när han bytt diet har hans allergier mot allt det andra faktiskt försvunnit. och jag hatar att veta att samma sak gäller mig. Jag har läst om det men aldrig velat tro att det faktiskt är så men guess what.....
Så, om jag vill bli av med mina "övriga" allergier måste jag sluta äta:
Ris
Majs
Potatis
Pasta
Bönor
Råg (Mjöl, bröd etc etc)
Bönor
Ägg
Mjölk
Honung, socker, och alla E-nummer som finns
Och så salt såklart.

Allt sånt där som man vill äta och som finns i allt. Så nu snurrar mitt huvud, ska man tolerera tio allergier i utbyte mot god mat? Ja, det är väl nästan så. Åh ångest. Jag hoppas min läkare ringer snart snart snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback