Would it matter if I owned the sky?

god morgon på er alla.
hur har er lördagsmorgon varit än så länge? troligen sover väl alla utom jag just nu..
Jag vaknade med ett ryck idag 06.35 och insåg ett ställe jag verkligen skulle vilja jobba på. verkligen verkligen verkligen. hur får man jobb där? jag tänker inte säga var för det är så fantastiskt och folk kommer ta mina idéer. 
Att få det jobbet jag vill ha där tycks vara något av en omöjlighet, men som det företaget en gång sagt: If you can dream it, you can do it.
Jag drömmer, tänker jag. Let us do!
jag vill så mycket just nu, men samtidigt så väldigt lite. I torsdags fick jag veta att granntjejen tänker flytta till norge efter skolan och jobba, tjäna pengar och sen resa. Hon har ett mål och en plan. jag då? jag som har gått och sagt att jag har ingen studentpanik, det ordnar sig lixom. det gör det säkert men jag har ju inget mål. låt oss lista upp mig och se om vi kommer fram till något...

Jag tycker om gammal musik
jag samlar på fina citat i en vit bok med en skissad modell på.
jag kan femhundratusenmiljardersbiljoner låtar utantill
jag kan sy
jag kan marknadsföra
pratar flytande engelska
jag har gått dansskola
konstskola
fiolskola
skolaskola
efter alla smink-grejer jag läst i tidningar/på internet kan vi säga att jag gått sminkskola också
jag höll en gång i tiden på med smyckesdesign, något jag vill ta upp och utveckla igen
jag tycker att brudklänningar är det bästa som finns. okej, topp tre.
jag kan säga hej på franska, japanska och spanska. säkerligen har hej på något annat språk smugit sig in i mitt ordförråd oxå.....
jag samlar på klänningar och aftonväskor. och jag har en känsla av att ett sko-samlande är på gång.
jag tycker om att baka
min hemliga last är (det här är en av de få saker som ingen vet om mig men här kommer det) jag tycker att How Stuff's made, på Discovery Channel, är ett av de mest underhållande programmen som finns.

det är jag som jag kommer ihåg mig själv just nu. jag ser en konstnärlig människa, det är allt. sprudlande full av kunskap, men vad ska jag göra av den? käraste fiol-lärare sarah insisterar på att jag ska satsa på fiolen. Bli en solist som spelar inför en publik på tusentals.
mamma och många andra är nyfikna på vad som händer om jag blir designer.
jag har ju sagt att jag inte vill bli något eller någon och det vill jag inte, men jag börjar bli osäker på om det här med att jobba i butik är allt jag vill uppnå i livet. jag är inte en sån som vill utbilda mig vidare och hålla på. jag vill vara bara för att jag är. förstår ni? troligen inte, men det spelar ingen roll..
nåväl, det finns annat att tänka på.

idag är det exempelvis lördag, solen har gått upp och gömmer sig bakom den gråa himlen, men det är okej.
idag ska jag måla naglarna glittrigt rosa, brodera och sedan kanske jag tar på mig rött läppstift och vågar håret. vem vet? it's a mystery.
hoppas ni alla får en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback