Himlen är lila men stjärnorna skiner ändå

himmel vilken dag det har varit! Morgonen inleddes med det fruktade mönsterkonstruktionsprovet (långt ord, jag vet..) men det gick faktiskt väldigt bra, även om det inte är klart på långa vägar. Den 18 oktober ska det vara färdigt, för då ska vi börja rita mönster till våra kollektioner.
Provet höll vi på med hela förmiddagen, sen hade vi Försäljning och Service. en mycket intressant lektion som mer liknar en debatt på almedalsveckan..
Och nu kom jag precis hem från en handledarkurs på körskolan. Det var ju sådär..
åh det är något fel på mig jag har börjat med såna underliga uttryck..som att börja mina utrop med Himmel! eller fy bubblan..
jaja, ni får en bild ur olivias kamera!

If birds can fly then why oh why can't I?

Idag fick vi DEN UPPDATERADE UPPGIFTEN. märk väl. När konst blir plagg är numera uteslutet och vi ska istället göra varsinn Lars Wallin-inspirerad kollektion. Lycklig tjej. Jag ritar massor med aftonklänningar och klistrar in tyger och paljetter i alla dess former i sitt nya skissblock. 
fast update. vi hörs

Imagine a place of rich, swiss chocolate

Någonting jag skrev för länge länge sen...



Tänk dig att solen är på väg ner till en annan ände av världen. Där en annan dag just gryr.

Medan den dag vi just tillbringat tillsammans börjar gå mot sitt slut..Himlen är sådär underbart lagom rosa-lila och vi ligger i gräset och tittar upp mot stjärnorna som snart tittar fram.

Tänk dig att du säger något och jag skrattar. Vi skrattar. Tänk dig att våra blickar möts och skrattet tar slut. Ett ögonblick slås undan av ett annat och plötsligt är vi där, en tyst minut och vi bara tittar in i varandras ögon. Istället för att ligga på rygg och se på himlen lägger vi oss på sidan och tittar på varandra. Och stöder oss på handflatan. Jag ler, du ler, Vi ler. Och plötsligt inser jag hur långt bort du är. Jag kryper närmare dig men ändå känns närheten otillräcklig. Du fångar in mig i din underbart trygga famn. Dom icke-existerande millimeter som skiljer oss åt känns ändå som ett allt för stort avstånd. Hur kan det vara så? Att hur nära man än är känns det aldrig tillräckligt.
Men jag skulle kunna vara för evigt där jag är just nu,- i din famn.
Jag viskar i ditt öra och ber dig att aldrig släppa taget om mig. Jag säger: Jag vill vara här för alltid. Släpp mig aldrig.
Och du lovar att inte göra det.
Solen går ner och himlen förvandlas till ett oändligt mörker. Ett sånt där mörker som inte har något slut, ett sånt som omger en och man tappar greppet om tid och rum. Men det gör inget, jag tappade greppet om det första gången jag såg dig.
Men det är underligt, även om världen nu är mörk, och ingenting syns, lyser dina underbara ögon ändå upp allt runtomkring.


vackra ting

Jag hatar Louis väskor. Men himmel vad jag älskar hans kläder! Om jag någonsin får tillfälle att ta på mig en riktigt sånhär sak, så ska det vara som den här underbara gröna. Så underbart draperad och alldeles för lång men det är bara fint. Jag älskar klänningar som är lagom för långa. I perfekt georgette..

Hello world, you're out of control

jag ville bara visa världen min nya favoritlåt, fastän den inte har släppts än :)
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=vincent_-_little_boy&videoid=1968576

The tide breaks, I watch the stars fade. Gather yourself back home, I guess it's better than being alone..

Godmorgon. I torsdags var klassen och jag i stockholm. Vi tittade på Lars Wallins utställning på Prins Eugenes slott, och sen Chanel-utställning på fotografiska. Dagen såg ut ungefär såhär..

07.00 gick båten..

Ungefär vid tiotiden var vi framme i nynäshamn. Mathilde var med en bit på resan och medans vi väntade på att få våra sl-kort påfyllda köpte hon korv.

Jag hade med mig den finaste väskan jag någonsin sett..

Vi tog pendeln till stockholm där vi (äntligen) köpte mat på donken som vi åt på plattan

Mina älskade väska fick vara huvudpersonen på en bild

Vi tog bussen till Waldemarsudde och gick in på Prins Eugenes där underbara utställningen Lars Wallin Fashion Stories ägde rum.

Självklart fick man inte ta bilder inne på utställningen, och jag blev jagad av en sur tant, men, jag gjorde som min lärare sa: Ta kort tills dom slänger ut dig!

Jag blev förälskad i den här som jag för övrigt tittade på i tjugo minuter..

Jag blev så kär i utställningen så jag köpte Boken och ett skissblock.
Sen gick jag och olivia och fotade den vackra utsikten..



Sen skulle vi åka djurgårdsbåten till fotografiska. Då gick vi förbi Gröna Lund<3
Jag ock olivia tog kort på varandra..

väl framme på fotografiska (efter en måttlig promenad) var det ingen som ville ställa upp på bild, så det blev picture on picture i entrén...

..men till sist ställde andrea upp...


Efter att vi strosat runt på alla utställningar där (Chanel- jag dör vilka fina broderier!) åkte jag och andrea tillbaka till centralen där vi satt på golvet vid ringen i 45 minuter och läste Elle medans vi väntade på samling.
Därefter bar det av till nynäs, vi lyssnade på musik/sov/åt godis hela vägen.
När vi kom till terminalen var alla hungriga och lite griniga..
Utom Hanna som tydligen hade väldigt roligt..

När vi slagit oss ner på vår plats tog jag och Olivia den traditionella bilden..

..sen somnade jag.

men sen vaknade och då tyckte jag att det var dags att visa världen vad jag har gjort :)
Jag var hemma kvart i kvart i ett och då dök jag rakt ner i säng!

Fler bilder från den resan får ni en annan gång..Hej så länge!

!

Berättelsen om torsdagen kommer ikväll Andrea! nu ska jag till farmor :)

Imorgon...

Imorgon bär det av på höstens första äventyr! Ni får veta allt på fredag ;)