Bach suite Bwv 1007: Prelude Violin

såhär låter den, lyssna, sen får ni läsa varför den är relevant



Jag har bestämt mig för att jag ska spela den här låten på examenskonserten i sommar. Så jag lyssnar på den konstant nu så jag kan spela den på gehör. det här med att lära sig en låt av noter har aldrig funkat för mig..
MEN, den här tjejen spelar viola, medans jag spelar violin (olika sorters fiol) så det kommer bli lite annorlunda. men det kommer bli fab! jag har redan tagit mig igenom en fjärdedel sen jag hörde den för första gången för några timmar sen.
nu vet ni det, om ni undrar varför mina lurar läcker ut sån här musik ibland :)
om ni vill höra orginalet får ni gå in här....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback