Life is tough, and love is rough for the man who just can't seem to ever get enough

hej världen. idag var det protest i skolan. Jag orkar inte ta upp varför men kort sagt kan vi säga att skolan är täckt av svartmögel och folk svimmar och är jättesjuka, men gotlands kommun tycker att det är helt okej. 

Hur som haver, vi bestämde oss för att undvika protesten genom att åka till tingstäde och hälsa på Anne, som är mammaledig, och hennes lilla Tora. Det var jättemysigt och dom hade världens finaste hus. Det var färger och mönster och udda koppar och intressanta saker och roliga böcker vart man än vände sig. Vi bänkade oss vid LP hyllan och bestämde oss för att slänga på en gammal Beatles och sen Tracy Chapman. och så lyssnade vi på spännande typ afrikank musik som vi senare fick veta var Annes svågers band. Det var häftigt.
Sen drack vi karibiskt te i udda koppar, åt underbara muffins och spelade TP. Karin vann. Sen visade vi upp våra skisser och diskuterade tekniker med Karin.
Jag och erik inspekterade annes källare. Den var intressant och mysig.
Anne hade också ett päronträd. Fullt med goda saftiga päron, inga sånnadär avlånga, beska saker utan runda och saftiga. Vi samlades kring det och åt och åt. Sen fick vi kassar av Anne så då var det bara att plocka på sig!

Sen tog vi vårt pick och pack och åkte in till staden igen. Då gick jag och mamma hem till mormor och fikade. Det var jättemysigt.

Och jo, mitt mk-prov. jag dör. Efter att jag blivit informerad om att mina stråveck har MVG-potential blev jag besviken på min insats och började om. Annika var minst sagt nöjd med mitt beslut. Nu ser dom ut såhär:
Det ska bli många mer.
Och ja, jag vet att nederkanten är ojämnt klippt, men det gör inget i sammanhanget.

Vill ni veta en till ointressant sak? Jag brände ett finger i ugnen ikväll. Kanske det blir ett häftigt ärr? Och jag känner att alla timmar av Top Gear tittande har lönat sig ikväll för nu har jag haft riktiga bildiskussioner. om häftiga bilar. inte volvo vs saab eller mercedes vs bmv. Jag är så himla cool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback