jag kan inte prata med dig när du tittar bort

jag är så trött på livet jag lever. jag avskyr så innerligt att gå i skolan och ständigt ha läxor och grejer. idag till exampel vill jag packa flyttlådor och gå på loppis. men nej tack, jag ska skriva ett tal och göra fyra PM-läxor jag aldrig velat gjort förut. men nu är det dags för snart är det prov och imorgon ska talet hållas. jag dör. jag är så trött på att gå till skolan och träffa folk i korridoren som man inte vill träffa och han/hon vill inte träffa mig heller men bara för att vi "känner" varandra ska vi stå och säga hej hur är det i ungefär tio minuter.
jag är trött på att granskas och bedömas och aldrig få söndagarna för mig själv.
jag vill flytta, äta glass med folk jag tycker om och frivilligt vill träffa, och ha picknick och spontant dela ut presenter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback